A Xiaomi nagyon közel került ahhoz, hogy megelőzze az Apple-t

2021.05.04

A Xiaomi nagyon közel került ahhoz, hogy megelőzze az Apple-t

Két friss, a globális okostelefon-piacot elemző kimutatás szerint is a Xiaomi az eddigi legjobb negyedévét tudhatta magáénak január és március között. A kínai cég mindössze karnyújtásnyira van az Apple-től, és nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan meg is előzheti.

A mobilos iparág kezd szépen kilábalni a járvány okozta gazdasági csapásból, ennek áldásos hatásai a Xiaomi számára is érezhetők. A Strategy Analytics 2021 első negyedévére vonatkozó elemzése szerint ugyanis a vállalat már a harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó a globális mezőnyben. A Xiaomi mindössze 2 százaléknyi részesedéssel van lemaradva az Apple mögött, ám egy másik jelentés szerint még ennél is kisebb a különbség.

Canalys is publikálta az idei első negyedévet vizsgáló elemzését, amely alapján a kínai cég minden idők legjobb három hónapján van túl. A Xiaomi a korábbi évhez viszonyítva 62 százalékkal gyarapodott, és 49 millió eladott okostelefonnal a globális piac 14 százalékát birtokolja. Az Apple 52,4 millió készüléket értékesített, ami 15 százalékos globális részesedést jelent. A két konkurens között valóban egyre kisebbnek tűnik a különbség, már csak az a kérdés, vajon a második idei negyedév során sikerül-e a kínaiaknak megelőzni a cupertinói vállalatot. Mondjuk olyan telefonokkal a kínálatban, mint a Redmi Note 10 modellek, az lenne a furcsa, ha ez nem történne meg.

A Xiaominak persze azért még nem érdemes hátradőlnie. A nyakában vannak a kihívók, a Vivo és az Oppo is egyre több régióban gondolja újra a középkategóriás készülékeit érintő stratégiáját, de a Xiaomi a belépőszinten, illetve az alacsonyabb árszegmensekben is komoly harcokra számíthat.

A csúcson amúgy továbbra is Samsung van, övék a globális okostelefon-piac 22 százaléka, az első negyedévben 76,5 millió készüléket szállítottak le, ami 28 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Forrás: Napidroid

Vissza a hírekhez